Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
Sposób załatwienia sprawy · udzielenie zezwolenia może ubiegać się posiadacz nieruchomości. Jeśli posiadacz nie jest właścicielem – do wniosku należy dołączyć zgodę jej właściciela. · Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków. · Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Działdowo (pokój Nr 14) osobiście lub można go przesłać pocztą. · Zezwolenie wydaje się po przeprowadzeniu oględzin drzew i krzewów wnioskowanych do usunięcia. · Zezwolenie należy odebrać osobiście. Dopuszcza się przesłanie zezwolenia pocztą po wcześniejszym dokonaniu należnych opłat. Kompletny wniosek powinien zawierać: · Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości; · Tytuł prawny władania nieruchomością; · Nazwę gatunku drzewa lub krzewu; · Obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm; · Przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew; · Przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzew lub krzewów; · Wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy. Dodatkowe informacje Nie wymaga się zezwolenia Wójta na usunięcie drzew i krzewów, gdy dotyczy ono: · lasów; · drzew i krzewów owocowych; · plantacji drzew i krzewów; · drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat; · usuwania w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych; · drzew i krzewów niszczących nawierzchnię i infrastrukturę drogową, ograniczających widoczność na łukach i skrzyżowaniach; · usuwania drzew i krzewów na podstawie decyzji właściwego organu z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału; · drzew i krzewów utrudniających widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu; · drzew i krzewów stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu. Druki wniosków dostępne są w Urzędzie Gminy, pokój Nr 18 oraz na stronie BIP. Wymagane opłaty: Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów zwolnione jest z opłaty skarbowej. Czas oczekiwania na zezwolenie: ·jeden miesiąc; ·sprawy skomplikowane – nie dłużej niż dwa miesiące. Jednostka odpowiedzialna Referat Planowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Gospodarki Gruntami Tel. 697-07-00 Tryb odwoławczy: Każda decyzja zawiera stosowne pouczenie o możliwości odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie. Podstawa prawna: ·Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004r., Nr 92, poz. 880) ·Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071) ·Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635) Formularz do pobrania Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów.