Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
Sposób załatwienia sprawy
· udzielenie zezwolenia może ubiegać się posiadacz nieruchomości. Jeśli posiadacz nie jest właścicielem – do wniosku należy dołączyć zgodę jej właściciela.
· Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków.
· Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Działdowo (pokój Nr 14) osobiście lub można go przesłać pocztą.
· Zezwolenie wydaje się po przeprowadzeniu oględzin drzew i krzewów wnioskowanych do usunięcia.
· Zezwolenie należy odebrać osobiście. Dopuszcza się przesłanie zezwolenia pocztą po wcześniejszym dokonaniu należnych opłat.
Kompletny wniosek powinien zawierać:
· Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
· Tytuł prawny władania nieruchomością;
· Nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
· Obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;
· Przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
· Przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzew lub krzewów;
· Wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.
Dodatkowe informacje
Nie wymaga się zezwolenia Wójta na usunięcie drzew i krzewów, gdy dotyczy ono:
· lasów;
· drzew i krzewów owocowych;
· plantacji drzew i krzewów;
· drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat;
· usuwania w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;
· drzew i krzewów niszczących nawierzchnię i infrastrukturę drogową, ograniczających widoczność na łukach i skrzyżowaniach;
· usuwania drzew i krzewów na podstawie decyzji właściwego organu z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału;
· drzew i krzewów utrudniających widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
· drzew i krzewów stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu.
Druki wniosków dostępne są w Urzędzie Gminy, pokój Nr 18 oraz na stronie BIP.
Wymagane opłaty:
Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Czas oczekiwania na zezwolenie:
·jeden miesiąc;
·sprawy skomplikowane – nie dłużej niż dwa miesiące.
Jednostka odpowiedzialna
Referat Planowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Gospodarki Gruntami
Tel. 697-07-00
Tryb odwoławczy:
Każda decyzja zawiera stosowne pouczenie o możliwości odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.
Podstawa prawna:
·Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004r., Nr 92, poz. 880)
·Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071)
·Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635)
Formularz do pobrania
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów.