Wymeldowanie z pobytu czasowego trwającego powyżej 3 miesięcy

 

Podstawa prawna

1.      Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 roku o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity z 2006 r.,Nr 139,poz. 993 z późn. zm.)

2.      Kodeks Postępowania Administracyjnego ( Dz. U. Nr 98 z 2000 r. poz.1071)

3.      Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 roku w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. poz.1475)

4.      Rozporządzenie  Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie trybu przekazywania danych pomiędzy organami prowadzącymi ewidencję ludności oraz powiadamiania o nadaniu numeru PESEL( Dz. U. z 2012 r. poz.1480).


Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz „zgłoszenia wymeldowania z miejsca czasowego pobytu ponad 3 miesiące”

Do wglądu:

-Dowód osobisty osoby wymeldowującej się

-pełnomocnictwo udzielone w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2000 r. Nr 98,poz.1071,z późn.zm.)

oraz dowód osobisty pełnomocnika jeżeli reprezentuje on osobę, która chce dokonać zameldowania  pełnomocnictwo oraz dowód osobisty pełnomocnika, jeżeli reprezentuje on osobę, która chce dokonać wymeldowania

 

Cudzoziemcy

- aktualny paszport

 

Opłaty

Nie ma

 

Termin załatwienia sprawy

Bez zwłoki

 

Forma załatwienia sprawy

Rejestracja w ewidencji oraz wydanie potwierdzenia o wymeldowaniu

 

Tryb odwoławczy

Brak

 




UWAGA !

Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu, wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu z którego ma nastąpić wymeldowanie

 

W przypadku gdy obowiązku wymeldowania nie dopełnia zobowiązany, następuje wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu lub na wniosek o wymeldowanie

Postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania osoby z pobytu czasowego powyżej 3 miesięcy

                                           

1.      Podanie o wymeldowanie

2.      Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu ( budynku)

3.      Opłata  za wydanie decyzji administracyjnej wynosi 10 zł.  /dotyczy jednej osoby /

 

 

Potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o dokonanie czynności urzędowej.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA- WYDANIE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

 

1 miesiąc; w sprawach skomplikowanych – 2 miesiące. Do terminów tych nie wlicza się okresu zawieszenia postępowania, okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu – art.35 KPA

 

 TRYB ODWOŁAWCZY

 

Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Działdowo  w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 

PODSTAWA PRAWNA

 

Art.15 ust.2,w związku z art.9 ust.2b Ustawy z dnia 10.04.1974r.o ewidencji ludności i dowodach osobistych /Dz. U. z 2006r. Nr 139,poz. 993 z późn. zm./

Art.104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego – Ustawa z dnia 14.06.1960r./jednolity tekst – Dz. U. Nr 98,poz.1071 z 2000r. z późn. zm./