Zameldowanie na pobyt czasowy trwający powyżej 3 miesięcy
Podstawa prawna 1. Ustawa z dnia 10 .04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 993 z póżn. zm.). 2. Kodeks Postępowania a Administracyjnego ( Dz. U. Nr 98 z 2000 r.poz.1071) 3. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. poz.1475) 4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie trybu przekazywania danych pomiędzy organami prowadzącymi ewidencję ludności oraz powiadamiania o nadaniu numeru PESEL (Dz. U. z 2012 r.poz.1480) Wymagane dokumenty 1. Wypełniony formularz ” zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące” 2. Do wglądu - dowód osobisty osoby meldującej się - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (budynku) - pełnomocnictwo udzielone w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Przy zameldowaniu osoba zgłaszająca przedstawia potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje się na formularzy meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilnoprawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu. Termin załatwienia sprawy Bezzwłocznie Sposób załatwienia sprawy Rejestracja w ewidencji oraz wydanie potwierdzenia zameldowania ważne do czasu upływu terminu zameldowania Opłaty bezpłatnie Tryb odwoławczy Brak Uwaga! W przypadku gdy dane zgłoszone przez osobę zainteresowaną dokonaniem zameldowania budzą wątpliwości, organ wszczyna postępowanie i wydaje decyzję o zameldowaniu osoby, jeżeli faktycznie w lokalu zamieszkuje. 1. Wypełniony druk ”zgłoszenie pobytu czasowego powyżej 3 miesięcy” 2. Podanie o zameldowanie z uzasadnieniem 3. Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu ( budynku ) 4. Opłata za wydanie decyzji administracyjnej wynosi 10 zł. /dotyczy jednej osoby / Potwierdzenie dokonania wpłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku o dokonanie czynności urzędowej. TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA- WYDANIE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ 1 miesiąc;w sprawach skomplikowanych – 2 miesiące. Do terminów tych nie wlicza się okresu zawieszenia postępowania, okresów opóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu – art.35 KPA TRYB ODWOŁAWCZY Odwołanie od wydanej decyzji wnosi się do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Działdowo w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. PODSTAWA PRAWNA Art.47 ust.2 Ustawy z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych/Dz. U. z 2006r .Nr 139, poz.993 z późn. zm./ Art.104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego – Ustawa z dnia 14.06.1960r./tekst jednolity - Dz. U. Nr 98,poz. 1071 z 2000 r. z późn.zm./
- Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2000 r. Nr 98,poz.1071,z późn.zm. oraz dowód osobisty pełnomocnika jeżeli reprezentuje on osobę, która chce dokonać zameldowania