Zezwolenie za zajęcie pasa drogowego drogi gminnej
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej;
- Uchwała Nr LXXVI/529/23 Rady Gminy Działdowo z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych Gminy Działdowo na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.
REFERAT JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA
Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów
Urząd Gminy Działdowo, ul. Księżodworska 10, pok.19, tel. 23 697 07 00 wewn. 715
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót budowlanych oraz umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej;
- Szczegółowy plan sytuacyjny (mapa w skali 1:500 lub 1:1000) z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
- Zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
- Ogólny plan orientacyjny w skali 1:10 000 lub 1:25 000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informacja o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
- Warunki techniczne gestora sieci;
- Oryginał oświadczenia inwestora o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę lub dokonaniu skutecznego zgłoszenia robót lub o niepodleganiu rygorom ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (wraz z informacją kto jest wykonawcą robót);
- Harmonogram zajęcia terenu zgodny z projektem organizacji ruchu w przypadku prowadzenia robót etapami, podpisany przez wnioskodawcę;
- Prawomocna decyzja Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, w przypadku terenów lub obiektów objętych ochroną konserwatorską;
- Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku ustanowienia przez inwestora pełnomocnika;
- Opłata za pełnomocnictwo (Jeśli dotyczy).
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
- osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Działdowo, ul. Ksieżodworska 10, 13-200 Działdowo (godziny urzędowania: poniedziałek – piątek 7:30-15:30)
- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Urząd Gminy Działdowo, ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo
- za pomocą skrytki ESP (ePUAP): /ug_dzialdowo/SkrytkaESP
OPŁATY
17 zł - opłata skarbowa za pełnomocnictwo;
Opłatę skarbową uiszcza się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej) w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Gminy Działdowo:
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA Oddział 2 w Olsztynie 96 1020 3541 0000 5102 0309 4547
o treści: opłata za pełnomocnictwo do wniosku o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej lub w kasie Urzędu ( kasa czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00).
- Opłaty naliczane są indywidualnie na podstawie Uchwały Nr LXXVI/529/23 Rady Gminy Działdowo z dnia 28 kwietnia 2023 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych w granicach administracyjnych Gminy Działdowo na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem, utrzymaniem i ochroną dróg.
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu który wydał decyzję w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
INFORMACJE
Wysokość opłaty za zajęcie pasa drogowego ustala się jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, stawki opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego i liczby dni zajmowania pasa drogowego, przy czym za zajęcie pasa drogowego przez okres krótszy niż 24 godziny jest traktowane jak zajęcie pasa drogowego przez 1 dzień.
Wniosek musi zawierać wszystkie wymagane w nim informacje oraz dokumenty, ponieważ stanowią one podstawę do wydania zezwolenia i naliczenia opłat. Brak wymaganych dokumentów lub informacji spowoduje, że zgodnie z art. 64 § 2 Kpa, wnioskodawca otrzyma wezwanie do uzupełnienia braków w określonym terminie od daty otrzymania wezwania. W razie niedotrzymania terminu wniosek zostanie pozostawiony bez rozpoznania.
Załączniki:
1. Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej (pdf)