Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Działdowo
Menu góra
Strona startowa Urząd Gminy Załatwianie spraw Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Ustalanie numerów porządkowych nieruchomości - Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów, menu 236, artykuł 559 - BIP - Urząd Gminy Działdowo”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów

Ustalanie numerów porządkowych nieruchomości

PODSTAWA PRAWNA

  1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  3. Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 21 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji miejscowości ulic i adresów

REFERAT/JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA

Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów

Urząd Gminy Działdowo, ul. Księżodworska 10, pok.19, tel. 23 697 07 00 wewn. 715

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego;
  2. Kopia mapy (zasadnicza, plan zagospodarowania z projektu, pomiar powykonawczy);
  3. Kopia decyzji o pozwoleniu na budowę lub kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu – na żądanie;
  4. Oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku ustanowienia przez inwestora pełnomocnika;
  5. Dowód zapłaty opłaty skarbowej- za pełnomocnictwo.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW

- osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Gminy Działdowo, ul. Ksieżodworska 10, 13-200 Działdowo ( godziny urzędowania: poniedziałek – piątek 7:30-15:30)

- za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Urząd Gminy Działdowo, ul. Księżodworska 10, 13-200 Działdowo

- za pomocą skrytki ESP (ePUAP): /ug_dzialdowo/SkrytkaESP

OPŁATY

Zawiadomienie – bez opłat

17 zł - opłata skarbowa za pełnomocnictwo;

Opłatę skarbową uiszcza się z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (w momencie składania wniosku o dokonanie czynności urzędowej) w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Gminy Działdowo:

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA Oddział 2 w Olsztynie 96 1020 3541 0000 5102 0309 4547

o treści: opłata za pełnomocnictwo lub  w kasie Urzędu ( kasa czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-13:00)

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

- zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego – do 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku

TRYB ODWOŁAWCZY

Ustalanie numeru porządkowego: przepisy dotyczące numeracji porządkowej nie przewidują trybu odwoławczego.
Zgodnie z art. 3 § 2 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi czynność ta podlega kontroli sądów administracyjnych. Zgodnie z art. 53 § 2 tej ustawy: jeżeli ustawa nie przewiduje środków zaskarżenia w sprawie będącej przedmiotem skargi, skargę na akty lub czynności, o których mowa  w art. 3 § 2 pkt 4, wnosi się w terminie trzydziestu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się o wydaniu aktu lub podjęciu innej czynności. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę.

INFORMACJE

1. Numer porządkowy ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej, wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
2. Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego może wystąpić właściciel nieruchomości lub inny podmiot ujawniony w ewidencji gruntów i budynków, który tą nieruchomością faktycznie włada.
3. O fakcie ustalenia numeru porządkowego zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę oraz współwłaścicieli lub inne podmioty ujawnione w ewidencji gruntów i budynków.
4. Ustalenie numeru porządkowego dla budynku zobowiązuje właściciela / władającego nieruchomością do umieszczenia w widocznym miejscu, na ścianie frontowej budynku tabliczki  numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.  Na tabliczce powinna być podana również nazwa ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
5. W przypadku niekompletności wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w terminie 7 dni. W przypadku niedotrzymania tego terminu wniosek pozostanie bez rozpoznania.

 

Załączniki

Wniosek o ustalenie numeru porządkowego

Metryka

sporządzono
2024-03-11 przez Wiszowata Ewa
udostępniono
2024-03-11 09:48 przez Grajewski Robert
zmodyfikowano
2024-03-11 09:54 przez Grajewski Robert
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
32
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.