Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Działdowo
Menu góra
Strona startowa Urząd Gminy Załatwianie spraw Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości - Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów, menu 236, artykuł 552 - BIP - Urząd Gminy Działdowo”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów

Opiniowanie zgodności proponowanego podziału nieruchomości

OPINIOWANIE ZGODNOŚCI PROPONOWANEGO  PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI Z USTALENIAMI MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO GMINY DZIAŁDOWO

Podstawa prawna:

- art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);

- art. 93 ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami  (Dz. U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.);

- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziału nieruchomości (Dz.U. Z 2004 r. Nr 268, poz. 2663);

- Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego gminy.

JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Referat Gospodarki Komunalnej, Inwestycji i Remontów, pokój nr 18, tel. 23 697 0700 wew. 709

WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. Wniosek o wydanie opinii w sprawie zgodności wstępnego projektu podziału nieruchomości z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Działdowo.
  2. Załączniki:
  • Tytuł prawny do nieruchomości (wypis z rejestru gruntów lub odpis z księgi wieczystej).
  • Wstępny projekt podziału opracowany na kopii mapy zasadniczej – po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron postępowania i  2 egz. do akt sprawy z oznaczeniem:
    1) granic nieruchomości podlegającej podziałowi;

2) oznaczenie nieruchomości podlegającej podziałowi według danych z katastru nieruchomości oraz księgi wieczystej, a w razie jej braku - według innych dokumentów określających stan prawny nieruchomości;

3) powierzchnię nieruchomości podlegającej podziałowi;

4) naniesione w kolorze czerwonym granice projektowanych do wydzielenia działek gruntu;

5) przedstawione w kolorze czerwonym powierzchnie projektowanych do wydzielenia działek gruntu;

6) przedstawioną w formie graficznej w kolorze czerwonym lub w formie opisowej propozycję sposobu zapewnienia dostępu projektowanych do wydzielenia działek gruntu do drogi publicznej.

  • W przypadku podziału nieruchomości  wpisanych do rejestru zabytków, do wniosku dołączyć należy zgodę Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Olsztynie  zezwalająca na podział  nieruchomości.
  • W przypadku gdy  przedmiotem podziału jest nieruchomość zabudowana  a proponowany  podział powodowałby podział budynku – należy dołączyć opinię techniczną  wykonaną przez  osobę uprawnioną stwierdzającą, że podział  budynku zostanie dokonany zgodnie z wymaganiami  zawartymi w art. 93 ust. 3b ustawy o gospodarce nieruchomościami.  
  • W przypadku dokonywania podziałów nieruchomości, o których mowa w  93 ust. 2a i art. 95, we wniosku, należy wskazać cel dokonania podziału nieruchomości.

OPŁATY:

Nie podlega opłacie skarbowej.

MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:

Urząd Gminy Działdowo, 13-200 Działdowo ul. Księżodworska 10

Punkt Obsługi Interesanta.

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:

W terminie 30 dni, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zgodnie z art. 35 § 1, 2 i 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

TRYB ODWOŁAWCZY:

Zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu wydającego postanowienie w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.

UWAGI:

W przypadku niekompletności wniosku, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia              w terminie 7 dni. W przypadku niedotrzymania tego terminu wniosek pozostanie bez rozpoznania.

Załączniki:

Metryka

sporządzono
2024-03-05 przez Olkowska Katarzyna
udostępniono
2024-03-05 14:54 przez Grajewski Robert
zmodyfikowano
2024-04-15 14:42 przez Grajewski Robert
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
21
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.