Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy Działdowo
Menu góra
Strona startowa Urząd Gminy Załatwianie spraw Referat Finansowy Podatki, informacje-deklaracje
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Podatek od nieruchomości osób fizycznych - Podatki, informacje-deklaracje, menu 114, artykuł 576 - BIP - Urząd Gminy Działdowo”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Podatki, informacje-deklaracje

Podatek od nieruchomości osób fizycznych

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych.
  2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa.
  3. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 30 maja 2019 r. w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz deklaracji na podatek od nieruchomości (Dz. U. 2019 r. poz. 1104).
  4. Uchwała Nr LXXXVI/573/23 Rady Gminy Działdowo z dnia 22 listopada 2023 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 24 listopada 2023 r. poz. 5689).
  5. Uchwała Nr XXXII/224/20 Rady Gminy Działdowo z dnia 18 listopada 2020 r. w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości (Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 23 listopada 2020 r. poz. 4676)

Jednostka odpowiedzialna

Referat Finansowy, pok. 24, tel. 236970739, 236970755

podatki@ugdziałdowo.pl

Wymagane wnioski, załączniki i dokumenty

  • Informacja w sprawie podatku od nieruchomości sporządzona na formularzu według ustalonego wzoru w terminie 14 dni od dnia nabycia lub zbycia nieruchomości:

        - formularze obowiązujące od 01.07.2019 r.: IN-1, ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3

  • Do wglądu dokumenty potwierdzające tytuł prawny do władania nieruchomością (np. akt notarialny, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, wypis z ewidencji gruntów i budynków, postanowienia o nabyciu spadku).

Miejsce i sposób załatwienia sprawy

Informację wraz z załącznikami należy złożyć w Urzędzie lub przesłać pocztą na adres Urzędu. 

Informację można złożyć wypełniając formularz usługi na platformie ePUAP dla Urzędu.

Termin załatwienia sprawy

Rozpatrzenie i wydanie decyzji w terminie jednego miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego do 2 miesięcy.

Terminy płatności podatku

Wysokość rat podatku ustalana jest przez organ podatkowy w drodze decyzji.

  • Jeżeli kwota podatku nie przekracza 100 zł to podatek jest płatny jednorazowo do 15 marca każdego roku,
  • Jeżeli kwota podatku przekracza 100 zł to podatek jest płatny w czterech proporcjonalnych ratach w terminach do:

            I rata podatku - 15 marca każdego roku

            II rata podatku - 15 maja każdego roku

            III rata podatku - 15 września każdego roku

            IV rata podatku - 15 listopada każdego roku

Tryb odwoławczy

Przysługuje do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji ustalającej zobowiązanie podatkowe.

Dodatkowe informacje

  1. Podatnikami podatku od nieruchomości są osoby fizyczne, które są: właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
  2. Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości podlegają następujące nieruchomości lub obiekty budowlane: grunty, budynki lub ich części, budowle lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. 
  3. Obowiązek składania informacji dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień przewidzianych w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych.

Wpłat z tytułu podatku od nieruchomości osób fizycznych można dokonać:

  • W kasie Urzędu Gminy w formie gotówkowej lub bezgotówkowej,
  • Na indywidualny rachunek bankowy wskazany w decyzji podatkowej,
  • Na ogólny rachunek bankowy 96 1020 3541 0000 5102 0309 4547.

Metryka

sporządzono
2024-03-15 przez Świniarska Krystyna
udostępniono
2024-03-15 10:23 przez Grajewski Robert
zmodyfikowano
2024-03-15 10:25 przez Grajewski Robert
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
30
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.