Drzewa - zezwolenia na wycinkę
Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
Sposób załatwienia sprawy
- udzielenie zezwolenia może ubiegać się posiadacz nieruchomości. Jeśli posiadacz nie jest właścicielem – do wniosku należy dołączyć zgodę jej właściciela.
- Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków.
- Wniosek należy złożyć w sekretariacie Urzędu Gminy Działdowo (pokój Nr 14) osobiście lub można go przesłać pocztą.
- Zezwolenie wydaje się po przeprowadzeniu oględzin drzew i krzewów wnioskowanych do usunięcia.
- Zezwolenie należy odebrać osobiście. Dopuszcza się przesłanie zezwolenia pocztą po wcześniejszym dokonaniu należnych opłat.
Kompletny wniosek powinien zawierać:
- Imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
- Tytuł prawny władania nieruchomością;
- Nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
- Obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;
- Przeznaczenie terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
- Przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzew lub krzewów;
- Wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.
Dodatkowe informacje
Nie wymaga się zezwolenia Wójta na usunięcie drzew i krzewów, gdy dotyczy ono:
- lasów;
- drzew i krzewów owocowych;
- plantacji drzew i krzewów;
- drzew i krzewów, których wiek nie przekracza 5 lat;
- usuwania w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub zoologicznych;
- drzew i krzewów niszczących nawierzchnię i infrastrukturę drogową, ograniczających widoczność na łukach i skrzyżowaniach;
- usuwania drzew i krzewów na podstawie decyzji właściwego organu z wałów przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3m od stopy wału;
- drzew i krzewów utrudniających widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu;
- drzew i krzewów stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu.
Druki wniosków dostępne są w Urzędzie Gminy, pokój Nr 18 oraz na stronie BIP.
Wymagane opłaty:
Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów zwolnione jest z opłaty skarbowej.
Czas oczekiwania na zezwolenie:
- jeden miesiąc;
- sprawy skomplikowane – nie dłużej niż dwa miesiące.
Jednostka odpowiedzialna
Referat Planowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Gospodarki Gruntami
Tel. 697-07-00
Tryb odwoławczy:
Każda decyzja zawiera stosowne pouczenie o możliwości odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2004r., Nr 92, poz. 880)
- Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635)
Formularz do pobrania
Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów.
Załączniki:
1. Oświadczenie o posiadanym prawie własności
2. Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do nieruchomości